Legénylakás – perspektivikus csalás az irodában

22 jan

A filmkészítéshez nemcsak pénz kell, hanem nagyon sok leleményesség is, ahogy azt a következő példa is alátámasztja. A The Apartment című film főszereplője egy tipikus nagyvállalati irodai dolgozó, akit már a film elején be is mutatnak nekünk munka közben. Csakhogy ami egy hatalmas irodahelységnek tűnik, valójában egy jóval kisebb terem, amit a zseniális (magyar származású) díszlettervező Alexandre Trauner épített meg és rendezett be oly módon, hogy a perspektivikus rövidülés illúzióját kihasználta, és mindent arányosan egyre kisebbre épített meg, ahogy távolodott a kamera helyétől.

De ebben még nem merült ki az optikai csalódás tökéletesítése: úgy válogatták össze a statisztákat is az irodai szerepre, hogy azok arányos méretűek legyenek az adott síkon lévő bútoraik méretével, vagyis egyre kisebb és kisebb színészek szerepelnek az iroda végéhez közeledve. Az pedig, hogy jó munkát végeztek, abból látszik, hogy mindebből semmit nem lehet észrevenni a filmben.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: