Rosemary’s Baby – a dekomponált kép, amitől a nézők kiestek a székből

22 jan

William Fraker fényképezte a filmet, de Roman Polanski is sokat hozzáadott a képi kivitelezéshez, és nem is teljesen alaptalanul, mert jól értett a fotográfiához. Az egyik ilyen esetben egy olyan beállításról volt szó, melyben a rejtélyes szomszédasszony Rosemary-éknél kap egy titokzatos telefont, Rosemary pedig kiváncsian utánasandít. Fraker szépen betette a képbe a nőt, hogy az ajtó résén át lehessen látni, Polanski viszont addig-addig rakatta oldalt a kamerát vele, míg ez nem lett az eredmény:

Fraker nem egészen értette, hogy miért komponálja szinte képen kívülre a nőt Polanski, míg a tesztvetítésen meg nem látta, hogy mind a 800 néző ennél a képnél ösztönösen oldalra dőlt, hogy belásson az ajtó mögé. Polanski pontosan tudta, hogy egy ilyen kép feszültséget ébreszt a nézőben, de ez is volt a célja, mert ettől úgy éreznek és így még közelebb kerülnek Rosemaryhez.

Advertisements

Egy hozzászólás to “Rosemary’s Baby – a dekomponált kép, amitől a nézők kiestek a székből”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Grimm – szubjektívben érkezés a barlangba « Képesítés - 2012/10/07

    […] módszer a feszültség fokozására, amit természetesen nem most találtak ki, lásd Polanskit: https://kepesites.wordpress.com/2012/01/22/rosemarys-baby-a-dekomponalt-kep-amitol-a-nezok-kiestek-a-… Share this:TwitterFacebookTetszett a bejegyzés?TetszikLegyél te az első akinek […]

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: