Tengelyugrások dramaturgiai jelentősége

10 nov

Két ember beszélgetésekor aranyszabály, hogy a köztük lévő optikai tengelyt nem szabad átlépni a kamerával, hogy a nézésirányok ne változzanak meg, és a nézők térbeli orientációja ne legyen összezavarva. Kivéve, amikor igen, és most nem a megengedett módszerekre gondolok, mint például az OT túloldalára történő átkocsizás. Két esetben is megfigyeltem, hogy mikor a szereplők közti beszélgetésben valami nagyobb fordulathoz értek, akkor ennek kihagsúlyozására szándékosan tengelyt ugrottak a készítők, talán annak érzékeltetésére vizuálisan, hogy beszélgetés tartalmának hatására a két szereplő máshogy néz egymásra.

Az egyik a Grimmből származik:

A másik a Homelandből:

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: